top of page

En ny fas

Nu går vi in i en ny fas av bröllopsplanerandet. Det är faktiskt detta år som det händer! Vi har haft några månader till eftertanke där vi kunnat göra research, bollat fram och tillbaka, diskuterat och tillslut sållat och kommit fram många av de stora besluten.

Innan jul så bestämdes stora saker som:

- Lokal

- Cateringfirma

- Hotell

- Gästlista skrevs

- Save the date skickades ut

- Websida skapades

- Transportmedel

- Bröllopsklänningen (iom lång leveranstid)

Nu går vi in i nästa fas! För mina vänner, det är numer mindre än 8 månader kvar tills The Day.

Vi har beställt Christoffers smoking, börjat kolla på blommor, bordsdekorationer och andra överaskningar under helgen. Det är SÅ roligt och jag kan säga att jag lägger många timmar på sidor som Pinterest eller att instagramma mig fram på olika instagramkonton.

Nästa projekt som lär ta ett tag är att sy servetterna till alla 150 personer samt vimlpar. Jag - ska alltså göra det. Jag som fick sämre betyg i sylöjd än i träslöjd! Men, jag har accepterat utmaningen!

Just nu står vi inför frågor som:

Vilken färg ska egentligen tärnklänningarna vara i? Vilken frisör ska vi välja? Hur många rum behöver vi boka? Hur många får plats i sovsalen? Vilken polaroidkamera är bäst? Vilken frisyr är snyggast? Hur lång leveranstid är det från USA? Vildsvin eller oxe? Ljust eller mörkt? HUR ska inbjudningskorten se ut? Hur lär man sig att skriva kaligrafi? Finns der en tutorial på nätet?


bottom of page